شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات ما

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی سایت به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وب‏‌سایت هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح‏‌های تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری دیجی‌کالا و سایر خدمات ارائه شده توسط ما به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین از سوی کاربر است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

تعریف مشتری یا کاربر:

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات دیجی‌کالا اقدام کند.
همچنین از آنجا که دیجی‌کالا یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.۱

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی:

ما به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
سایت متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات ما، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط سایت جزئی از اموال فروشگاه محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار فروشگاه است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای فروشگاه محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط دیجی‌کالا و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار فروشگاه است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای فروشگاه محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات ما، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است. فروشگاه محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر ۱۸ سال به فروش می‏‌رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوان‌‏تر هستند می‌‏باید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش:

– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. فروشگاه به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.
– کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت فروشگاه به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. فروشگاه همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در فروشگاه به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای ما محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– فروشگاه مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای ما محفوظ است.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای ما محفوظ است. فروشگاه در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.​
– کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، فروشگاه جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
– کاربری هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاه‌‌های اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود. لذا خریداران محترم می بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق می باشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند.
لازم به ذکر است که این امر به منظور جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارت‌های سرقت شده و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
– با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.
– امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
– از آنجا که فروشگاه یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان ابتدا توسط فروشگاه بررسی و در صورت تایید، پردازش گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
– در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
– در رابطه با سرویس تحویل اکسپرس فروشگاه اینترنتی ، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده می‌شود.
– لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت‌انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که فروشگاه هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

خسارت در هنگام حمل و نقل:

فروشگاه همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و فروشگاه تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش فروشگاه ارسال شود.

روش پرداخت:
پرداخت اینترنتی به چه صورت است؟
پرداخت با درگاه بانکی امن ، با تمام کارت های عضو شتاب. اطلاعات حساب و کارت شما به هیچ عنوان در فروشگاه اینترنتی ما ذخیره نخواهد شد و به طور مستقیم به درگاه بانک متصل می شوید.

کاربران عزیز سایت فروشگاه اینترنتی بافت می‌توانند مبلغ سفارش خود را با استفاده از همه کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند. به زودی، با تمام کارت های عضو شتاب امکان خرید اینترنتی وجود دارد. هنگام پرداخت اینترنتی اطلاعات زیر از شما پرسیده می‌شود که پس از وارد کردن آنها و تایید پرداخت، از موفقیت عملیات پرداخت خود مطلع می‌شوید.

روند مرجوعی کالا:

 در صورتیکه کالای ارسالی برای شما توسط فروشگاه واجد شرایط تعویض یا مرجوعی است

۱- بلافاصله پس از دریافت کالا و کمتر از ۲۴ ساعت با پشتیبان فروشگاه تماس بگیرید و مشکل کالا را با وی مطرح نمایید. عکس و فیلم از محصول دریافتی را برای پشتیبان ارسال نمایید تا فرآیند مرجوعی را سریع برای شما پیگیری نماید.

۲- به هیچ عنوان از کالا استفاده نکنید و آن را مشابه بسته بندی فروشگاه، به خوبی بسته بندی کرده و طبق هماهنگی با پشتیبان کالا را به آدرس فروشگاه بازارسال نمایید. به هیچ عنوان تا قبل از تایید نهایی فروشگاه و بررسی های انجام شده ، کالا را مرجوع نکنید. چرا که از زمان مرجوعی کالا تا تحویل آن توسط فروشگاه، مسولیت سلامت کالا با شما خواهد بود.

۳- کد رهگیری مرسوله مرجوعی را برای پشتیبان فروشگاه ارسال نمایید تا مسیر مرسوله را پیگیری نماید و بتواند در سریعترین زمان ممکن کالا را دریافت کرده، کالا برای شما تعویض گردد یا بازگشت وجه را برای شما انجام دهد.

۴- پس از دریافت کالا توسط فروشگاه ، بلافاصله کالا تعویضی به آدرس مشتری ارسال می گردد و کد رهگیری جدید در پنل کاربری وی قرار خواهد گرد.

روند بازگشت و استرداد وجه:

۱- در صورتیکه مشتری بدون هماهنگی با فروشگاه محصولی را از سایت سفارش داده باشد و به دلیل عدم موجودی یا مغایرت قیمت و مشخصات کالا سفارش مسترد شود، فروشگاه موظف است در سریعترین زمان ممکن با توجه به فرآیند عملیات بانکی وجه را به شماره کارت مشتری بازگشت دهد. استرداد وجه تنها به شماره کارتی انجام خواهد شد که به اسم فرد سفارش دهنده باشد و سفارش توسط آن صورت گرفته باشد.

۲- در صورتیکه طبق بررسی های انجام شده توسط فروشگاه، تایید شود که کالایی برای مشتری مرجوع گردد، فروشگاه موظف است بعد از دریافت کالا مبلغ واریزی مشتری را برای وی واریز نماید. برای اینکار مشتری باید شماره حساب یا کارت بانکی خود را در سریعترین زمان ممکن برای پشتیبان فروشگاه ارسال نماید. در صورتیکه کالا استفاده شده باشد یا خسارتی به آن وارد شده باشد، فروشگاه می تواند خسارت وارد شده به کالا را طبق هماهنگی های انجام شده با مشتری از وجه بازگشتی کسر نماید.

خدمات پس از فروش:

مشتریان گرامی مسولیت سلامت کالا و تطابق آن با مشخصات اعلام شده توسط فروشگاه، با فروشگاه بافت خواهد بود. اما این مسولیت تا زمان تحویل کالا بر عهده فروشگاه خواهد بود. فروشگاه هیچگونه خدمات پس از فروشی ندارد. در صورتیکه در استفاده از کالا یا رفع مشکلات ناشی از آن دچار مشکل شوید، فروشگاه می تواند به اختیار خود و در صورت توان راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهد. مشاورین ما در هر زمانی آماده کمک رسانی به شما هستند. اما این کمک و مشاوره در قالب فرآیندی اختیاری بر عهده فروشگاه است و فروشگاه هیچ تعهدی در قبال ارائه خدمات پس از فروش، قطعات جانبی کالا و رفع مشکلات احتمالی آن ندارد.

نحوه ثبت انتقاد یا شکایت از محصولات یا خدمات:

در خصوص ثبت انتقاد یا شکایت از محصولات یا خدمات میتوانید از قسمت تماس با ما از یکی از راه های ذکر شده اقدام نمایید.